بلاگ دکور کفدکور کف

آشنایی با ویژگی و مزایای لمینت – ساختار لمینت – اجرا و نصب لمینت پارکت

آشنایی با لمینت (پارکت لمینت)

لمینت چیست ؟

در این مقاله بر آن می کوشد تا اطلاعاتی هر چند مختصر در باره لمینت یا لمینت پارکت به شما ارائه کند. سعی می کنیم در این نوشته کوتاه بیشترین بهره را در زمینه شناخت لمینت در اختیار شما قرار دهیم تا در شناخت لمینت از پارکت دچار اشتباه نشوید.اشتباهی که عموما در بحث شناختی روی می دهد و در نهایت یک سری اطلاعات مختصر درباره فوم های به کار رفته در زیر لمینت را ارائه خواهیم داد.
لمینت نوعی پوشش کف است که اصطلاحا به آن لمینت، لامینت، پارکت لمینت وحتی به اشتباه پارکت نیز می گویند
لمینیت در سال 1995 در اتریش متولد شد و به دنیای زیبا و دوست داشتنی  فعالان صنعت چوب و طرفداران متریالهای طبیعی معرفی و عرضه گردید. البته این همان پارکت سابق بود ولی با تغییراتی اساسی که در ماندگاری این صنعت نقش اساسی را ایفا کرد من جمله در سهولت نصب، رنگ بندی های متنوع لمینت پارکت  ، طول عمر بالا لمینت ، نگه داری آسان و از آن مهم تر بدون هزینه نگه داری ، جابجایی و تعویض آسان لمینت  و مزیتهای دیگر و در حال حاضر یکی از پر مصرف ترین متریالها برای کف فضاهای مختلف که توسط معماران، طراحان داخلی و قشرهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد .

دکوروز ارائه دهنده انواع پارکت و لمینت پارکت سعی می کند تا متناسب با سلیقه افراد مختلف در ارائه انواع لمینت نیز نو آوری و پیشتاز باشد. از این رو با همت همکاران در این شرکت و ارائه اجناسی با کیفیتی شایسته مشتریان همواره توانسته جزو ارائه کنندگان برتر باشد.

پارکت از چند قسمت تشکيل شده است؟
1 -) لايه Overlay : اين لايه لايه محافظ ميباشد که برای جلوگيری از خش و سايش است
2 -) لايه Decoration Paper اين لايه لايه کاغذ دکور ميباشد که در واقع تمامی رنگ ها و طرح های مختلف پارکت در اين لايه مي باشند
3 -) لايه Hdf :اين لايه لايه اچ دی اف مي باشد که در واقع صفحات HDF مي باشد
4 -) لايه Balance sheet :لايه بالانس يا به اصطلاح لايه جلوگيری کننده از رطوبت

بررسی ساختار لمینت :

.جنس لمینت از HDF با یک لایه ملامینه روی آن میباشد، HDF مخفف (Hard Density Fiberboard) است.
دلیل اینکه این کالا با نام لمینت شناخته میشود اینست که از چهارلایه فشرده که شامل زیر است، تشکیل شده است .
۱ -لایه ابتدائی
2-لایه دکوراتیو
3-لایه اصلی
4-لایه تحتانی
هر چیز چند لایه ای را لمینت می گویند،پارکت لمینت پوششی مناسب برای کف منازل مسکونی، اداری و تجاریست که عمده مصرف آن در منازل و واحدهای مسکونی است. لمینت ها معمولا مستطیل شکل هستند و ابعادی درحدود عرض بین 14 تا 25 سانتیمتر و طولی بین 120 تا 140 سانتیمتر دارند، ضخامت لمینت ها معمولا 8،10 و 12 میلیمتر است،پارکت لمینت را به کف نمی چسبانند، بلکه در ابتدا یک لایه فوم به ضخامت 2 میلیمتر را بر روی کف پهن می کنند.
لمینت را روی فوم نصب می کنند، لمینت ها دور تا دور و در هر چهار ضلع دارای شیارهایی (کلیک) هستند که در هنگام نصب شیارها در یکدیگر قفل می شوند یا به اصطلاح کلیک می شوند وهمین کلیک ها عامل ثابت نگهداشتن لمینت ها بر روی کف می باشند.
به همین علت نوع کلیک لمینت انتخابی بسیار با اهمیت است. پارکت لمینت به کف زیرین خود آسیب نمی زند و می توان تا چند بار آن را جمع و در محل دیگری مجددا نصب کرد،از مزایای کفپوش لمینت به راحتی خش بر نمی دارد،  به هیچ عنوان در اثر حرارت سیگار نمی سوزد، فوم زیرکفپوش لمینت باعث می شود تا هم عایق صدا باشد و هم عایق حرارت و برودت و همچنین اگر شیئی مانند یک لیوان بر روی آن بیافتد به علت انعطاف و نرمی فوم به احتمال زیاد نمی شکند.

اجرای لمینت پارکت:

سرعت نصب لمینت بسیار بالاست به عنوان مثال 100 متر مربع تقریبا در یک روز به اتمام می رسد و بلافاصله پس از نصب می توان وسایل را بروی آن چید.

خصوصیات منحصر به فرد :

لمینت ها به طور معمول آنتی باکتریال و ضد حشره هستند، لمینت ها نسبت به آب نیز مقاومت خوبی دارند و به راحتی پارکت آب را به خود جذب نمی کنند، البته این به معنای ضد آب بودن لمینت نیست و اگر آبی بروی آن ریخته شد بایستی به سرعت جمع شود، لمینت ها بر اساس ضریب سایشی (پاخور) دارای استانداردهای مختلفی هستند که با AC نشان داده می شوند مانند AC2 , AC3 , AC4 ، لمینت از نظر قیمت بسیار ارزانتر از پارکت ، سنگ و تقریبا با سرامیک در یک رده قرار دارند با این تفاوت که امروزه از نظر زیبایی همچنان بالاترین رتبه را لمینت ها به خود اختصاص داده اند و از این نظر با هیچ یک از دیگر متریالهای کف قابل مقایسه نیستند.

فوم های به کار رونده در اجرای لمینت:

فوم یک لایه ابر مانند است تشکیل شده از مواد نفتی که برای استفاده در زیر لمینت باید 2 م.م ضخامت داشته باشد.(تاکید می شود فقط 2 م.م)اگر ضخامت فوم از 2م.م بیشتر یا کمتر باشد مشکلات فنی را به همراه خواهد داشت.فوم را زیر لمینت بر روی کف پهن می کنند تا هم عایق صدا باشد برای طبقه زیرین و همچنین عایق حرارت و برودت برای واحد مورد نظر ،فوم موجب می شود تا نرمی خوشایندی در هنگام راه رفتن در زیر پا احساس شود.
فوم در دو نوع معمولی و سایلنت در بازار موجود است.که هم از نظر ظاهری و هم از نظر کیفیت تفاوت هایی با هم دارند.فوم معمولی شفاف است یعنی نور را از خود عبور می دهد ولی فوم سایلنت نور را از خود عبور نمی دهد.برای کف های سیمانی و بتنی حتما بایستی از فوم سایلنت استفاده شود چرا که سنگ ریزه های روی سیمان باعث سر و صدا در زیر پا هنگام راه رفتن نشوند.ولی برای سایر کف ها از جمله سرامیک و سنگ فوم معمولی قابل استفاده است و هیچ گونه مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.
امیدواریم این مقاله در دکوروز ارائه دهنده انواع لمینت پارکت و پارکت در مورد لمینت توانسته باشد به سوالات احتمالی شما درباره لمینت پاسخ گفته باشد. این گروه آمادگی دارد تا توسط کارشناسان خبره فروش و اجرا اطلاعات بیشتر را در اختیار شما قرار دهد.
منبع: tirazheharmony.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا