بلاگ دکور کفدکور کف

پارکت و لمینت چیست – تفاوت پارکت و لمینت – مزایا و معایب پارکت و لمینت

تفاوت پارکت و لمینت

پارکت چیست؟

تکه های چوب که بصورت طبیعی از تنه ای درختان با ابعادکوچک (0.05*0.12 و0.08*0.14) و بزرگ (2*0.25 و 1.30 * 0.20 ) با ضخامت (0.01 و 0.015 ) بریده می شوند و در کف ساختمان  کنار هم بصورت یکپارچه با چسب چوب چسبانده می شوند و در انتهای کار با دستگاه ساب زن صیقل داده می شوند وسپس با لاک چوب و تینر فوری سطح آن را رنگ می کنند. ( تفاوت پارکت و لمینت  )
معایب لمینت, مشکلات پارکت, لمینیت, لمینت چیست, تفاوت پارکت و لمینت, پارکت چیست | floor-decor, floor-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

مشکلات عمده پارکت :

مشکلات زمان اجرا : زمان اجرای طولانی ، بوی نا مطبوع ، گرد وغبار بسیار زیاد چوب و مانندگاری آن ، استفاده از مواد آلرژی زا خطرناک در محیط و امکان اشتعال .
مشکلات بعد از اجرا : حساس به آب در شستشو ، باد کردن سریع در برابر آب ، موریانه زدن در اطراف شومینه ، بخاری و شوفاژ ، از بین رفتن سریع لاک و کچلی سطح رویه آن ، ترمیم سخت و یکپارچه در سال با هزینه بالا ، مقرن به صرفه نبودن هزینه نگهداری ،قیمت بالای خرید ،حساس به وسایل نوک نیزه کوچک و بزرگ ، تنوع بسیارکم و…..

لمینیت چیست ؟

تکه چوبهای فن آوری شده از کارتنهای بازیافت شده   (MDF) یا از براده خالص چوب   (HDF) با ابعاد استاندارد (1.215*0.195 ، 1.215 *0.175 ) با ضخامت ( 0.08 و 0.12 ) میباشد که در زیر چوب لایه سرامیکی جهت جلوگیری از نفود آب و حشرات پرس می شود ودر چهار طرف دارای قفلهای چوبی قابل کیلیک بصورت نر و ماده و در لایه روی آن کاغذ دکوراتیو در شکلهای مختلف و لایه شیشه ای پلی اورتون برای محافظت از نفود آّب و خط وخش پرس می گردد.
معایب لمینت, مشکلات پارکت, لمینیت, لمینت چیست, تفاوت پارکت و لمینت, پارکت چیست | floor-decor, floor-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

مشکلات لمینیت ؟

مشکلات در لمینیت بسیار کم و با توجه به نصاب و خرید لمینت با کیفیت و مناسب می توان از بروز آن جلو گیری کرد. گروه دکوروز ارائه دهنده پارکت و لمینت با اطمینان خاطر از خرید را برای شما فراهم می کند.

از جمله این مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

درز داشتن بین لمینیت  که مشکل در رعایت نکردن درز انبساط و انقباض یا تراز نبودن کف می باشد ، شکستن قفلها بدلیل گذاشتن اجسام سنگین با توجه نکردن به ضخامت لمینیت می باشد ، قابل شستشو نبودن ولی قابل طی کشی بودن (البته لمینت های ارائه شده نیز می تواند ضد آب باشد ) ، قابل استفاده نبودن در گرمایش از کف در لمینیت های دارای مغز MDF .خط و خش سریع در مغز های (AC1 *AC2)   .
معایب لمینت, مشکلات پارکت, لمینیت, لمینت چیست, تفاوت پارکت و لمینت, پارکت چیست | floor-decor, floor-decor-blog | دکوراسیون ساختمان دکوروز

تفاوت پارکت و لمینیت

پارکت زمان نصب بسیارزیادی میگیرد و دردسرهای فروانی دارد و مشکلات جمع آوری آن زیاد می باشدکه لایه زیرین کف نیز در هنگام جمع آوری آسیب جدی میبیند و نیازمند ترمیم مجدد می باشد.
در لمینیت زمان نصب سریع و آسان می باشد همچنین قابلیت جمع آوری سریع ، نصب مجدد ، بدون آسیب به لایه زیرین می باشد.حتی قادر به جمع آوری ونصب در مکان دیگر را نیز دارد .
در پارکت بسیاری از فن آوری بعداز نصب می باشد که باید طی سالیانی متوالی انجام شود که خودش هزینه نگه داری را دارد و دارای فوم عایق صدا ، برودت و حرارت نمی باشد .
لمینیت کلا در کارخانه فن آوری شده و با  توجه به لایه روی آن که از مواد سرسخت می باشد سالیانی متوالی دوام می آورد و نیازی به تغییر و هزینه نگه داری ندارد همچنین دارای فوم عایق صدا ، برودت وحرارت می باشد بخاطر همین فوم هم گرمای خود را به راحتی از دست نمیدهند و هو از انتقال صدا جلوگیری مینمایند .
پارکت دارای تنوع خیلی کم می باشد که نمیتوان در همه دکوراسیون از آن بهره برد همچنین لایه روی آن از لاک معمولی می باشد که در شستشو، خط و خش ، دوام رنگ بسیار ضیعف میباشد و نیاز به هزینه نگه دارد .
لمینیت دارای تنوع بسیارزیاد که میتوان از بسیاری از دکوراسیون ها از آن بهره برد همچنین دارای لایه روی آن از پلی ارتون سرسخت می باشد که به راحتی قابل شستشو ومقاومت بالادر خط وخش بدون هزینه نگه داری می باشد .
پارکت در برابر شستشو یا تی خیس بسیار حساس می باشد و در زمان کوتاهی باد می کند و لایه رویی آن بصورت پوسته از آن جدا می شود که احتمال آسیب رساندن آن به بدن زیاد است.
لمینیت به دلیل داشتن لایه سرسخت درقسمت روی و زیر به هیچ عنوان جذب آب و رطوبت نمی کند که البته برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین گروه دکوروز مشاوره نمایید.
پارکت بدلیل نصب بصورت پازلی با چسب چوب وعملیات فن آوری بعداز نصب برای یک واحد صد متری نیاز به حداقل پنج روز زمان دارد همچنین در فضاهای دارای لوازم واثاثیه بسیار سخت و زمان طولانی تری را برای نصب نیازمند می باشد مانن سنگ یا سرامیک کاری و بوی لاک آن دو الی چهارهفته در فضا اذیت کننده می باشد .
لمینیت با حداقل برش با جاگیری بصورت قفل در یکدیگر برای یک واحد صدمتری در یک روز قابل نصب  و همان روز بعداز نظافت سطحی میتوان به چیدمان محیط پرداخت و در محیطهای که دارای لوازم و اثاثیه می باشد به راحتی قابل انجام می باشد
منبع: tirazheharmony.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا