بلاگ دکور کفدکور کف

استفاده پارکت لمینت در دکوراسیون و نصب پارکت – ویژگی، مزایا و معایب پارکت لمینت

پارکت لمینت :

پارکت لمینت : با دقت در طرح های نوین دکوراسیون داخلی و همچنین تناسب ایده آل قیمت و کیفیت در پارکتهای ارائه شده توسط شرکت های گوناگون ٬ امروزه کمتر طراحی را خواهید یافت که از این محصول به عنوان پوشش کف در طرح های خود استفاده نکرده باشد . این پوشش ها از جهت تنوع در طرح و رنگ ٬ مناسب با هر سلیقه جلوه ای خاص و بسیار زیبا به منزل و اتاق کار شما داده و کیفیت بی نظیر آن موجب می شود بدون هیچ مشکلی جدا از شرایط آب و هوایی ( مناطق گرم ٬ مرطوب و … ) سالها از آن استفاده نمایید .
جنس پارکت معمولا از چوب می باشد اما امروزه کفپوش های چند لایه اچ دی اف HDF نیز در بازار به نام پارکت عرضه می شوند .
نصب پارکت : نصب پارکت نسبت به سایر پوشش های کف از سهولت بیشتری برخوردار می باشد زیرا به دلیل ضخامت و استحکام مکانیکی بالای پارکت نیازی به زیر سازی خاصی نبوده و ساختار ویژه قطعات آن ٬ نظیر شکل زبانه و فاقها موجب شده به راحتی در کنار قرار گیرند . معمولا جهت کاهش صدای حاصله در هنگام جابجایی بر روی پارکت ٬ قطعات را بر روی لایه ای نازک از فوم که تحت عنوان فوم سایلنت شناخته می شود نصب می نمایند . از اینرو میزان صدای ایجاد شده در هنگام حرکت بر روی کفپوش ارتباط مستقیمی با ضخامت و مرغوبیت این فوم خواهد داشت . از دیگر نکاتی که هنگام نصب لازم است به آن توجه نمود انتخاب پارکت با ضخامت مناسب می باشد . توصیه می شود برای منازل از پارکتهای با ضخامت حدود 8mm و در مکان های عمومی با تردد بالا از انواع 12mm ان استفاده شود .

از ویژگی های پارکت لمینت :

1 – بهداشتی بودن پارکت نسبت به سایر انواع کفپوش و موکت .
2 – به جهت وجود زبانه و فاق در لبه های قطعات پارکت ٬ نمای کار ٬ سطحی یکپارچه خواهد بود که نقاط اتصال قطعات در آن قابل رویت نبوده و شستشوی کف به سهولت انجام می پذیرد.
3 – در زمان نصب نیازی به هیچ نوع چسبی نبوده و پس از اتمام کار به راحتی میتوان آن را جمع آوری و در محلی دیگر مجددا استفاده نمود .

توصیه های مهم در نگهداری پارکت لمینت :

1 – گرچه انواع پارکت در برابر فشار و ضربه مقاومت مناسبی از خود نشان می دهند اما به هر حال جابجایی مبلمان بخصوص اثاثیه دارای پایه های نوک تیز می تواند سطح پارکت را خراش داده و عمر آن را کاهش دهد .
2 – توصیه می شود بمنظور شستشوی کف از بخارشو استفاده نموده و پس از اتمام شستشو سطح را کاملا خشک نمایید زیرا برخی از انواع پارکت در صورت خیس ماندن طولانی ٬ کیفیت خود را ازدست خواهند داد .
3 – به منظور حفظ جلای پوشش می توان بصورت دوره ای هر چند ماه یکبار ( در مکان های پر تردد در دوره های کوتاهتر ) از واکس پارکت استفاده نمود .
منبع: kimiadecor.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا