بلاگ دکور کفدکور کف

ويژگی پارکت لمینت مـون لاک و لایه های مختلف آن

ويژگی های پارکت لمینت مــون لاک

مــون لاک(moonLoc)

پارکت لمینت محصولی است تشکیل شده از یک لایه اصلی HDF (High Density Fibre) که بر روی هر دو طرف آن با استفاده از نیروهای پرس و دمای معین و تحت زمانهای مشخص، لایه های مختلفی پرس شده و پس از سپری شدن زمان لازم برای سرد شدن ( 10 – 7 روز) به ابعاد معین برش خورده، لبه هایش کلیک زده و جهت فروش بسته بندی می شود. پارکت لمینت دارای پنج لایه مختلف می باشد:

1- لایه OVERLAY

این لایه خارجی ترین لایه بالایی پارکت است که در معرض مصرف قرار دارد و برای محافظت پارکت از انواع تاثیرات فیزیکی خارجی در نظر گرفته شده است. این لایه که شفاف می باشد از خط و خش افتادن پارکت، تغییر رنگ دادن و له شدگی آن جلوگیری می کند. مقاومت این لایه بسته به محل مورد استفاده، به سه دسته طبقه بندی می شود: AC3 – 31: مناسب برای منازل و محل های کاری که رفت و آمد کم دارند. AC4 – 32: مناسب برای محل های کار با رفت و آمد متوسط مانند شرکتها، مدارس و …. AC5 – 33: مناسب برای محل های کار با رفت و آمد زیاد مانند لابی هتل ها، بیمارستان ها و ….

2- لایه کاغذ دکور

این لایه نمایش دهنده زیبایی پارکت است که عمدتا با طرح های مختلف چوب، انتخاب رنگ و طرح را امکان پذیر می سازد. این لایه با تحلیل طرح های چوب طبیعی و پرینت آنها بر روی کاغذهای مخصوص تولید می شود.در برند مون لاک با توجه به بروز بودن محصولات، در مدل UNIVERSAL تعداد 40 طرح و رنگ و در مدل WOOD تعداد 10 طرح و رنگ مختلف موجود می باشد. این طرح و رنگ ها در طول زمان با توجه به میزان فروش بازار و تقاضای مشتری بروز رسانی می گردند.

3- صفحه HDF

این صفحه از پرس چیپس چوب به همراه چسب، پارافین و … با تراکم بالا تولید می گردد. در حالیکه میزان تراکم MDF (که دارای تراکم متوسطی است) 780 کیلوگرم/مترمکعب است، میزان تراکم درونی صفحات HDF بالغ بر 860 کیلوگرم/مترمکعب و تراکم سطحی آنها بیش از 1200 کیلوگرم/مترمکعب می باشد. صفحات HDF بسته به میزان تقاضای مشتری در ضخامت های 6، 7، 8، 10 و 12 میلیمتر تولید می شوند. در محصولات خاصی مانند MOON AQUA ، ترکیب شیمیایی مواد مخلوط شده با چسب چوب متفاوت بوده که درHDF مذکور، نسبت به رطوبت با درجه بالا مقاومت ایجاد می نماید.

4- لایه BALANCE

لایه بالانس لایه ای است که به زیر HDF پرس می شود و از تغییر شکل و تخریب آن و همچنین از نفوذ رطوبت کف محل به درون HDF جلوگیری می کند. این لایه معمولا به رنگ قهوه ای می باشد.

5- فوم زیرین

این لایه به طور معمول جدا از پارکت تولید می شود. فوم زیرین که ماده اصلی تشکیل دهنده آن پلاستیک می باشد، برای تصحیح و پوشش ناهمواری های کف محل مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف برندهای موجود در بازار که فوم بصورت جداگانه از پارکت تولید و فروخته می شود، در برند مون لاک مدلی به نام MOON EASY موجود است که هنگام تولید، فوم به لایه زیرین پارکت پرس می گردد و دیگر نیازی به خرید فوم جداگانه ندارد. این محصول نه تنها حمل و نگهداری در انبار را آسانتر می سازد بلکه از نظر نصب نیز راحت تر و مقرون به صرفه تر است. تمامی لایه های کاغذی مورد استفاده در تولید پارکت لمینت ( OVERLAY، BALANCE، و کاغذ دکور ) از تولید کننده های خارجی خریداری و در داخل کارخانه YILDIZ SUNTA MDF با آغشته سازی به رزین، به حالت اشباع شده (حالتی که قابلیت چسبیدن به لایه های دیگر را تحت فشار و حرارت پیدا می کند) درمی آیند. یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تولید پارکت لمینت، نوع سطح پارکت می باشد. برند مون لاک دارای سه نوع سطح مختلف می باشد که با لمس نمونه های آن، تفاوتها کاملا احساس می گردند.

1- سطح TIMBERLAND

این نوع سطح که بیشترین مصرف در بازار را دارد، دارای مشخصه ظاهری فرز می باشد

2- سطح TESTERE

این نوع سطح در کشور ترکیه برای اولین بار از سوی برند مون لاک ابداع شده و منحصر به این برند می باشد.علاوه بر طرح چوب طبیعی، وجود برجستگی ها و فرورفتگی های خاص روی سطح باعث افزایش جلوه طبیعی پارکت می گردد. در دسته رنگ نمونه مون لاک، تنها طرح های تک پلانک (پلانک تعداد طرح موجود در عرض هر شاخه پارکت می باشد) با سطح TESTERE دیده می شوند زیرا مطالعات بازار و نمونه های نصب شده نشان داده است که این نوع سطح در عین حال که به طرح های تک پلانک زیبایی خاصی می دهد اما در طرح های دو و سه پلانک کمی باعث شلوغی کار می شود.

3- سطح WOOD

محصول MOON WOOD محصولی است که با سیستم منحصر بفرد Registered Embossing (برجسته سازی منطبق) تولید می شود. در این محصول صفحه پرس بصورت کامپیوتری با طرح چوب کاغذ دکور منطبق شده سپس پرس انجام می شود که در نتیجه این عمل، نقاط برجسته و فرورفته در سطح پارکت با طرح آن کاملا هماهنگی داشته، حس گرما و لمس چوب طبیعی را به چشم و دست مشتری می دهد.
—————————————————————————————————-
خصوصیت منحصر بفرد دیگری که محصول مون لاک را از دیگر پارکتهای موجود در بازار متمایز می سازد، سیستم کلیک های آن است . پارکت لمبنت مون لاک اولین پارکت کلیک دار ( پارکت بدون چسب ) تولید شده در کشور ترکیه میباشد و سیستم بکار رفته در تولید کلیک های آن تحت امتیاز شرکت UNILIN (اولین شرکت تولید کننده سیستم کلیک پارکت در جهان) می باشد که از سال 2003 تا به امروزبدون کوچکترین مشکلی، در تولید پارکت مون لاک بکار گرفته شده است. خصوصیت مهم این سیستم این است که با داشتن کلیک در هر چهار طرف پارکت، از جابجا شدن پارکتها پس از نصب کاملا جلوگیری می کند. در ضمن نصب آن بسیار آسان و سریع می باشد و به همین دلیل نیز مورد پسند و استقبار خرده فروشان و نصابان پارکت قرار گرفته است.
پارکت مون لاک دارای بیشترین تنوع در نوع و مدل بین پارکتهای ترک می باشد. گروههای مختلف آن عبارتند از: – ضخامت های مختلف – ابعاد مختلف – مقاوت سطح های متفاوت – نوع سطح های مختلف – درجات مختلف مقاومت در برابر رطوبت – پارکتهای فوم دار و بدون فوم
منبع: iranwoodex.com

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا